Zavážacia loďka Prisma: Kam smeruje vývoj? Alebo cúva míľovými krokmi späť?

Zavážacia loďka Prisma: Kam smeruje vývoj? Alebo cúva míľovými krokmi späť?

Dobrý deň,

Zdraví Vás Obelix. Dnešná recenzia bude o zavážacích loďkách konkrétne Prisma od dodávateľa Sports s.r.o. (rovnaká čína ako Mivardi). Upozorňujem vopred že čína dokáže robiť naozaj excelentné kúsky. Vždy ma táto téma zavážacích lodiek zaujímala, a ja ju už roky sledujem ako vývoj samotnej loďky, tak aj jej ceny a pod. Všetko si priblížime v nasledujúcich riadkoch. V prvom rade, by som sa chcel poďakovať firme www.prenajomsonarov.sk ktorá mi zapožičala najnovšie generácie loďky Prisma na porovnanie so staršími generáciami a aj toho či ich vývoj ide skutočne dopredu.

Zavážacia loďka Prisma- diaľkové ovládanie:

U starších ovládačov prisma 4 r.v.2015 ide o prevedenie tvrdých plastov, elegantným strieborným pásikom, a bezproblémovým chodom joistiku.

Nová “vylepšená” generácia Prisma 5 priniesla pogumované ovládanie tlačidiel, ktoré sa časom pretláča dovnútra je potrebný zásah do ovládania. Samotný ovládač ani po 3 rokoch neprešiel vývojom (zlepšenie rozlíšenia displeja, farebný displej, veľkosť…) jediné čo sa na ňom za tie roky výroby v Číne zmenilo a na čo asi sports apeloval aby sa odlíšil od Mivardi je odstránenie strieborného pásika lemujúceho diplej a zhoršenie kvality tlačidiel.

 

Zavážacia loďka Prisma- batérie:

U nových modelov Prisma 5 sa začali objavovať nové akumulátory 12V – 5ah oproti starým 12ah – 6V. Neviem či tým chce samotná firma zakamuflovať vývoj loďky zmenami ktoré sú viac krokom späť ako dopredu a ani za roky predaja nie sú schopný ich nahradiť oveľa výkonejšími akumulátormi 7ah,7,2ah alebo vyššími,

Samotná webová stránka hovorí o kapacite 24 000mAh no v skutočnosti má “NOVINKA” iba 20 000mAh. Každý normálny užívateľ rozumie čo je sériové alebo paralenné prepojenie a nenechá sa obalamútiť zmenou napätia z 6V na 12V a znížením kapacity batérií

Starší a výkonnejší akumulátor Prisma 5 – 6V/12ah. Vývoj samotnej loďky ukazuje že sa niekde šetrí ale poďme ďalej.

Zavážacia loďka Prisma – externé nabíjanie:

U novej generácie Prisma 5 nastala aj iná zmena a posun o krok do zadu, a to je samotné externé nabíjanie batérií v loďke bez vybratia akumulátorov ktoré zmizlo. Pri získavaní informácií prečo sa tak stalo, mi bolo povedané že externé nabíjanie spôsobovalo chyby a blblo. Pri dnešnom vývoji moderných technológií preto najjednoduchším spôsobom bolo jeho odstránenie a tým vyriešenie problému.

 

Staršie napájanie ktoré už viac ako 3 roky funguje bez problémov.

Zavážacia loďka Prisma – anténa zavážacej loďky

Ďalším krokom vzad, namiesto toho dopredu, bolo nahradiť kĺbovú anténku pevnou. Tentokrát pri balení loďky do svojej prepravnej tašky musíte anténu fyzicky odkrútiť a zbaliť zvlášť. Z môjho pohľadu strašný nezmysel.

.

Zavážacia loďka Prisma: – cena 

ďalším veľmi zaujímavým článkom je cena tejto loďky starší model Prisma 4 sa na trhu pohyboval v cene cca 1185 eur novší model ktorý svojimi krokmi skôr predstavuje krok späť ako dopredu sa pohyboval v cene 1299 eur. Dnešná “NOVINKA” vybehla najskôr na cenu 1499eur

po troch dňoch cena klesla na 1450eur čo je stále o 150eur drahšie od úplne totožnej prismy ktorá bola na trhu pred dvomi týždňami. Skutočne sa zameriavajú dodávatelia len na zisk a plnenie svojich vačkov oproti napredovaniu a zlepšovaniu technológií?

Zavážacia loďka Prisma: – záver 

skvelá pomôcka pre rybára ktorý chodí k väčšej rozlohe jazera často krát na pár hodín. Stojí však toľko peňazí za vracanie sa v dobe? Nie je to legálna úžera? Ako si stanovuje ceny samotný dodávateľ? Buchne sa ráno po bruchu pozrie na dostupnosť lodiek u konkurencii a tak si stanoví cenu? Za celé roky žiadne zlepšenie kvality displeja, rýchlosti a pohonu, kapacity batérií, prevedenie a kvalita materiálov…..

teším sa na Vás pri ďalšej recenzii: Obelix 

Share this post

Comments (4)

  • Miloš Húdik Reply

    Osobne vlastním zavážaciu loďku Prisma 4 a po prečítaní tohoto blogu som rád že som stihol tú staršiu generáciu za relatívne lepšie ceny. Je naozaj smutné kam to smeruje.

    27. septembra 2018 at 23:42
  • Tomáš Reply

    Dobrý deň už cez 3 roky sledujem vývoj loďky prisma nakoľko som mal záujem o jej kúpu.Človek musí stále prehodnocovať čo mu tá loďka má priniesť a aká je jej cena .Keď končila séria prisma 4 s očakávaním som sledoval čo pribudne na prisme 5 napr. ako kvalitnejší sonar dlhšia výdrž batérii a samozrejme dizajnovo kvalitnejšie diaľkové ovládanie ,ktoré sa mi nesmierne páčilo pri prisme 4.No dočkal som sa len veľkého sklamania.Prevedenie nového ďialkového ovládača sa mi vôbec nepáči .Žiadne zlepšenie naopak čiňaňia sa vracajú do zadu.Jedine čo sa zlepšila tak len cena pre dodávaťela však to neni ani možné že dokážu z ničoho nič zvýšiť cenu o 150€ ? Ja osobne budem ešte s kúpou loďky čakať.

    28. septembra 2018 at 8:03
  • Ján Reply

    Super pozorovanie. Veľmi pekne ďakujem za informáciu. Doplnil by som len, aby ste si všimli na Prisme 4 batériu. Je tam max 3,6A. To znamená, že loďka extrémne zaťažuje používané batérie. Iné nie sú a tak ak budete kupovať nové neplatí Vám záruka. Použivate ich na účel, ktorému nie sú určené.
    Lítiové Vám nedoporučujú lebo nevyhovujú motorom. A dobre si to treba overit aj u iných typoch lodiek.
    Dosah minimum 500m je tiež na diskusiu. Loďkári komunikujme spolu a vymieňajme si informácie.

    14. decembra 2020 at 7:33
  • Peter Reply

    Dobry den mam taky problem lodkou prisma 5 ze zapnem ovladac potom dialkove ovladanie a motory mi sami odseba idu na plne obratky a nie ich vypnut ak iba vypnem lodku za kazdu radu vam budem vdacny dakujem

    21. decembra 2020 at 13:20

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.